Tango Müzikolojisi Atölyeleri
İyi dans edebilmek için müziği tanımak gerekir. Müzikle beraber öğrenilecek olan ayrıca Tango’nun tarihi, duygusu, yaşamı ve değerler sistemidir. İzmir Caminito Art Tango Okulu’nda Tango müziği atölyeleri ile dans atölyeleri birbirine paralel sürdürülerek Tangoseverlerin bütünsel olarak gelişimleri, Tangoyu öğrenmeleri hedeflenmektedir.
GİRİŞ – 1 HAFTA
Program akışında çalışılacak konular görseller ve videolar eşliğinde anlatılacak, tartışılacak.
A- ARJANTİN TANGO – MÜZİKAL TEMELLER – 24 HAFTA
Tango Müziğinin Kökleri
1- Avrupa Klasik Müzikleri
2- Avrupa Folklorik Müzikleri
3- Afro-Latin Amerikan Folklorik Müzikleri
4- Arjantin Folklorik Müzikleri
5- İlk Arjantin Tangoları
Diğer Arjantin Folklorik Müzikleri
Müzikal Terminoloji
Müziğin Elementleri
Tango Müziğinin Elementleri – 2 hafta
Tango’nun Müzikal Yapısı
Tango’nun Enstrümanları
Tipik Orkestralar
1- Golden Age Öncesi ( …. – 1935 )
2- Golden Age’den İtibaren ( 1935 – …. )
Gelenekçiler
Melodikler
Yenilikçiler
3- Dönem / Ekol / Tarz Karşılaştırması
Tango’da Erkek Vokaller
Tango’da Kadın Vokaller
Romantik Dönem Düşüncesi ve Edebiyatı
Aşk, Melankoli, Arabesk
Tango’da Sözler ve Tema
Milonga – Müzikal Orijinleri ve Müzikal Yapı
Arjantin Valsi – Müzikal Orijinleri ve Müzikal Yapı
B- EL DECALOGO DEL TANGO – 10 HAFTA
Yaşamları, değer anlayışları ve müzikleri ile 10 büyük orkestra şefinin Tango’ya katkıları anlatılmaktadır.
Roberto Firpo (1884-1969)
Francisco Canaro (1888-1964)
Carlos Gardel (1890-1935)
Osvaldo Fresedo (1897-1984)
Julio De Caro (1899-1980)
Juan D’Arienzo (1900-1976)
Carlos Di Sarli (1903-1960)
Osvaldo Pugliese (1905-1995)
Anibal Troilo (1914-1975)
Astor Piazzolla (1921-1992)
C- TANGO DJ’LİĞİ – 4 HAFTA
Sesin Yapısı, Ses Teknolojileri, Araçlar
Arşiv oluşturmak, Tanda oluşturmak, Cortina seçmek
Topluluğu Tanımak, Pisti Okumak, Milonga Adabı, Standartlar
Eğitsel, Programlı, Yarı Programlı ve Doğaçlama gece düzenlemek
GİRİŞ
İçerik, Metot, Kaynakça
A- TANGO MÜZİKOLOJİSİ
1. MÜZİK TEORİSİ VE TANGO MÜZİĞİ
Tango Müziğinin Kökenleri ve Kısa Tarihi.
Tango’nun Tipik Enstrümanları ve Tipik Orkestralar.
Müzikal Elementler ve Tango Müziği.
Kompozisyon Teorisi.
Tango-Milonga-Vals müziklerinin karakteristik özellikleri ve farkları.
Müzikal Elementlere Göre Stiller.
Tangoda Müzikal Elementler, Hareket, Beden, Dans ilişkisi.
2. TANGO’NUN DÖNEMLERİ
Guardia Nueva (1917?) 1925-1935 (1955?)
Golden Age 1935-1955 (1952?)
Transition Era (Geçiş Dönemi) (1952?)1955-1983
Modern Dönem 1983’ten günümüze.
3. ARJANTİN TANGO’DA EKOLLER
Gelenekçiler (Canaro, Firpo, Donato, Lomuto, OTV, D’Arienzo, Tanturi, Malerba, Biagi, Rodriguez)
Melodikler (Fresedo, Di Sarli, Calo, Demare, De Angelis, D’Agostino)
Yenilikçiler (De Caro, Troilo, Pugliese, Laurenz, Piazzolla)
+ İlk 20’de olmasa da diğer orkestralar da örneklenecek ve tartışılacak. (Maffia, Petrucelli, Carabelli, Cambareri, Cobian, Maglio, Bianco, Bachicha, Polito, Ortiz, Aieta, R.Canaro, Brunswick, Los Provincianos, Zerrillo, Maderna, Varela, Salamanca, Sassone, D. Federico, Racciatti, Garcia, Villasboas, Gobbi, Basso, Salgan, Francini-Pontier, Rotundo, Vargas, Marino, Buzon, Castillo, Arduh, Beron, Juarez, L Federico, Mancione, Cupo, Sala, Mora, Di Paulo, Filiberto ve diğerleri…)
4. ARJANTİN TANGO’NUN ORKESTRALARI
Ekol/Okul Öncüleri (Canaro-Firpo, Fresedo, De Caro)
Dört Büyükler (D’Arienzo, Di Sarli, Troilo, Pugliese)
Diğer Golden Age Orkestraları
Modern Orkestralar
Nuevo Tangocular
Neo Tangocular
5. TANGO’NUN PSİKO-SOSYALİ
Spinoza, Goethe, Kierkegaard, Nietzsche, Turgenev, Dostoevsky, Tolstoy, Freud, Adler, Jung, Camus, Frankl ve Maslow ile “İnsan” konusu.
Hegel, Durkheim, Weber, Marx, Adorno, Deleuze, Foucault, Eco ve Chomsky ile “Toplum, Kültür ve Sanat” konusu.
Tango’da müzikal ve sanatsal yaklaşımların Psikoloji, Toplumbilim ve Felsefe’deki yeri.
Göç, çatışmalar, psikolojik sorunlar, duygu yönetimi ve sanat ile iyileşme ve gelişim.
Ethos, Pathos, Logos ve Tango’da Müzikal Retorik.
İdeoloji ve Tango, Gelenek ve Değişim.
Tango müziği üzerinden bir prensipler çerçevesi denemesi: “El Decalogo Del Tango”.
B- TANGO DJ’LİĞİ
1. ARŞİV OLUŞTURMAK VE KULLANMAK
Dönemlere göre
Orkestralara göre
Türlere göre
Cortinalar
La Cumparsitalar
Tanda formatında
Hazır Arşiv kullanmak ve kendi içeriğini oluşturmak
2. GECEYİ YÖNETMEK
Tango Etiği, Davranış Kodları ve Ritüeller.
Dans Topluluğunu tanımak ve İletişim.
Gecenin amaçlarını tanımlamak. Concept, eğitim, anma, eğlenme, özel günler, doğaçlama çalmak.
Bireysel beğeni mi, topluluğun beğenisi mi? Standartlar mı, yenilik arayışı mı? Sınırlar var mı? Birebir Buenos Aires gibi olmak mı, yerelleşmek mi? Genelleşmek mi, kişiselleşmek mi?
Tanda oluşturmak.
Gecenin evreleri.
3. TEKNİK ARAÇLAR
Yazılımsal araçlar.
Donanımsal araçlar.
KAYNAKÇA
EL-RECODO – https://www.el-recodo.com/
TODOTANGO – https://www.todotango.com/english/
CAMINITO KAYNAKLAR LİSTESİ – https://caminitoart.org/tango-kaynakca-sources/
CAMINITO BLOG – https://caminitoart.org/yazilarimiz/
MÜZİK, SANAT, FELESEFE VE PSİKOLOJİ İLE İLGİLİ MUHTELİF KİTAPLAR.
YOUTUBE, WIKIPEDIA, GOOGLE, SPOTIFY